ریسه شلنگی

ریسه نوری چیست؟

همانطور که توضیح داده میشود، ریسه ها نوعی روشنایی های بلند و باریک هستند و برای تزیینات روشنایی کاربرد دارند. ریسه های LED یک نوار طولانی است که چیپ های کوچک LED در بازه های مشخص قرار گرفته اند. نوارها به گونه ای باریک هستند که در تمام محیط ها مورد استفاده قرار می گیرند. چیپ های LED به گونه ای هستند که هنگام روشنایی نورپردازی دلپذیری را در هر مکانی به ارمغان می آورند. فراهم کردن خلاقیت در نورپردازی به دلیل امکان تغییر رنگ و تغییر شکل تابش از مزایای استفاده از ریسه های شلنگی است.

مزایای ریسه تزیینی

مصرف انرژی پایین

قابلیت برش مناسب و کاربرد چند منظوره

نصب آسان

تنوع رنگ بالا

درخشندگی بسیار عالی

طول عمر بالا

 

انواع ریسه شلنگی

 

انواع ریسه شلنگی

ریسه نواری

 

توان مصرفی ریسه شلنگی

تعداد LED ها در هر ریسه، از عدد 65 تا 185 عدد چیپ متغیر می باشد.بیشترین استفاده در ریسه های شلنگی و پرفروش ترین آنها ریسه 2835 و 5050 میباشند.توان مصرفی اس ام دی 2835 0/08 وات می باشد.درحالیکه اس ام دی 5050 0/24 وات می باشد.

 

علت سوختگی ریسه شلنگی

با بررسی عوامل زیر میتوان از علت سوختگی ریسه های شلنگی مطلع شویم.

1-بررسی ولتاژ

ریسه های شلنگی با ولتاژ 220 ولت روشن و شروع به کار میکنند پس بهتر است قبل از انجام کاری ولتاژ لامپ ها را با این اندازه از ولتاژ مطابقت دهیم.

2-بررسی منبع تغذیه

علت سوختن ریسه شلنگی در بسیاری از موارد به منبع تغذیه بر میگردد. گاهی اوفات ریسه روشن می شود و شروع به کار می کند اما بعد از مدتی نورش سوسو می زند. علت سوختن ریسه شلنگی در این مورد به منبع تغذیه ختم می شود چون ممکن است در حال تمام شدن باشد و یا اینکه باتری و منبع تغذیه کهنه باشد و نیاز به تعویض دارد.

3-بررسی اتصالات برق

گاهی اوقات لامپ های این ریسه ها اصلا روشن نمی شوند برای حل این مورد باید اتصالات برق را بررسی کنید چون ممکن است اصلا برق به این ریسه نرسیده باشد.

4تعویض باتری

گاهی ممکن است برای مدت کوتاهی ریسه روشن شود و بعد از کار بیفتد. برای پیدا کردن علت سوختگی در این مورد باید این را در نظر گرفت که باتری تمام شده باشد و نیاز به تعویض باتری است.

5-بررسی قطب های ریسه

ریسه های شلنگی دارای برنامه های متفاوت هستند و با یک کلید می توان نوع پخش نور را تغییر دهیم. گاهی پیش می آید که نوع روشنایی پخشی ریسه هیچ گونه تغییری نمی کند. در این حالت باید قطب های ریسه را بر عکس کنیم و دوباره راه اندازی کنیم.

6-تقسیم ریسه

گاهی اوقات این نوع ریسه ها حدی بلند است که یک منبع تغذیه پاسخگو نمی باشد و ریسه، خاموش می شود. و یا ابتدا و انتهایش نور یکسانی ندارند.راه حل این نوع مشکل هم تقسیم ریسه به چند ریسه کوچک تر با منابع تغذیه جدا می باشد تا افت ولتاژ نداشته باشیم.

7-سوختن لامپ ها

علت سوختن ریسهی شلنگی هم گاهی اوقات می تواند این موضوع باشد. که اگر حتی چند لامپ بسوزد ممکن است کل ریسه را بسوزاند و یا از کار بیندازد به همین جهت باید مراقب نصب درست و هدایت موثر جریان برق در این ریسه باشیم.

 

انواع رنگ های ریسه شلنگی

1-آفتابی

2-مهتابی

3-انبه ای

4-بنفش

5-آبی

6-قرمز

7-سبز

 

حرف آخر

امیدواریم که شما از وبلاگ ریسه شلنگی چیست؟ راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید محصولات تولیدی گلستان نور تماس بگیرید.

شماره تماس :

09127926547

02166341031

02166341032

ساعات کاری : شنبه تا چهار شنبه 9 الی 19    پنج شنبه 9 الی 14 
ارتباط از طریق واتس اپ : 09127926547
اینستاگرام : _golestannoor
حجره اینترنتی : https://hojrejo.ir/card/golestan-nor/
تولید محصولات در فروشگاه اینترنتی گلستان نور
ریسه های نوری ،  نوری ساختمانی ،  نوری تزیینی ، ریسه های smd ، ریسه شلنگی گرد ، شلنگی led ، شلنگی نیون فلکسی ، شلنگی smd ، چراغ دیواری ، چراغ دیواری سنسور دار ، چراغ سقفی سنسور دار شیشه و فلز ، چراغ سقفی سنسور دار 2لامپ ، فتوسل و فازمتر ، فتوسل

 

یک نظر

  1. […] ریسه شلنگی با چیپ SMD محصول به روز و پر فروش حال بازار ایران و جهان میباشد. چیپ اس ام دی دارای نور دهی بالا تر نسبت به ال ای دی میباشد . همچنین در ریسه های smd امکان برش ریسه در هر یک متر میباشد. از معایب ریسه شلنگی smd میتوان گفت ریسه نور دهی یک طرفه و زاویه تابش حدود 180 درجه رو دارد. توان مصرف ریسه های smd بنا به نوع ریسه در هر یک متر حدود 5 تا 12 وات متفاوت میباشد. از خصوصیات ریسه smd در هنگام سوختن ریسه فقط یک لامپ سوخته خاموش میباشد. و از مدار خارج میشود طوری که مابقی ریسه روشن و به کار ادامه میدهد . […]

دیدگاهتان را بنویسید