مزایای چراغ سنسوردار

مقدمه

در این وبلاگ اتطلات کاملی درمورد این سوال یعنی مزایای چراغ سنسوردار چیست؟ مطالعه خواهید کرد: از آنجا که انرژی برق یکی از منابع ضروری بشمار می آید لذا در سالهای اخیر تلاش شده است تا مسیرهای بهینه مصرف کردن آن را به مردم آموزش دهند. از این رو تکنولوژی روز به خدمت انسان می آید تا در مسیر بهینه سازی مصرف برق گامهای موثری برداشته شود.

روشنایی به عنوان یکی از مهمترین ضروریات زندگی محسوب می شود پس لازم است تا با بهینه کردن مصرف برق با کمک فناوری روز با مزایای چراغ سنسوردار بیشتر آشنا شویم.

چراغ های سنسوردار به حرکت حساس هستند از این رو به چراغ حسگر نیز شهرت دارد و تنها به محض آنکه فرد در جایی حضور داشته باشد با توجه به تنظیمات انجام شده اطراف را روشن می کند و به محض ترک محل، چراغ سنسوردار نیز خاموش می شود.

ادامه…

این چراغ ها قابل تنظیم هستند و از آنها می توان در راهروها، داخل ساختمان و اتاق ها نیز استفاده کرد. با وجود این چراغ های حسگر دیگر نیازی به وجود کلید برق نخواهد بود. تصور کنید با نصب این چراغ ها به چه میزان در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.

در ابتدا از چراغ های سنسوردار تنها برای راه پله ساختمان استفاده میشد اما امروزه با تولید و عرضه مدل های متنوعی از آنها می توان روی دیوار و سقف فضاهای خانه هم از آنها بهره برد. ممکن است در یک چراغ از یک تا چند سنسور استفاده شود و در ساختار آنها آهن، کریستال و شیشه استفاده می شود.

چراغ های سنسوردار علاوه بر مزایای کاربردی که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهد شد دارای بعد زیبایی نیز هستند. بسیاری از این چراغها دارای طرح های متنوع و زیبایی هستند که می توان برای ست کردن با رنگ و دکوراسیون از آنها بهره برد و به  محیط جلوه بصری زیبایی بخشید.

چراغ سنسوردار سقفی

 

چراغ های سنسوردار برای نصب بر روی سقف و دیوارهای جانبی مانند راهروها طراحی شده اند. از این چراغ ها می توان در زمان قطعی برق هم استفاده کرد. نوری که در این چراغ ها ساطع می شود از نوع ال ئی دی است.

 

کاربرد چراغ سنسوردار:

  • تامین روشنایی مورد نیاز در راه پله منازل، برج ها، ساختمان های اداری، تجاری
  • فراهم کردن روشنایی مورد نیاز اماکنی چون اتاق پرو، انبار، سردر منازل مسکونی، پارکینگ و راهروها
  • فراهم کردن روشنایی مورد نیاز معابر عمومی، سازمان ها و ادارات

 

ویژگی های منحصر به فرد چراغ سنسوردار:

  • تنظیم میزان روشنایی: می توان میزان روشنایی چراغ های سنسوردار را با توجه به ابعاد محیط تنظیم کرد.
  • تنظیم حساسیت: این چراغ ها قابلیت این را دارند که با حساسیت های مختلف نسبت به نور تنظیم شوند.
  • چراغ های ۳۶۰ درجه: از دیگر ویژگی های بی نظیر آن امکان تنظیم محدوده دید چراغ های سنسوردار تا ۳۶۰ درجه می باشد.
  • بدون نیاز به کلید برق و تایمر: برای کودکان و افراد سالمند در محیط هایی مانند بیمارستان و مدرسه که آلودگی وجود دارد بسیار مناسب و ضروری است.
  • کاهش هزینه برق پرداختی: صرفه جویی اقتصادی و بهینه مصرف کردن انرژی برق.
  • کاهش هزینه نصب چراغ: در سیم مصرفی در زمان نصب بسیار صرفه جویی می شود.
  • از دیگر مزایای چراغ سنسوردار: قابلیت روشن شدن به محض قرار گرفتن در دید سنسور چراغ.
  • افزایش ضریب امنیت : با روشن شدن این چراغ ها می توانید از حضور افراد مشکوک نیز خبردار شوید.
  • دسترسی راحت و آسان: نیاز نیست تا افراد مسیری را برای روشن و خاموش کردن چراغ طی نمایند.

مزایای چراغ سنسوردار چیست؟ :

  • از مزایای چراغ سنسوردار می توان به کاهش ۷۵ درصدی مصرف برق اشاره کرد که این میزان بسیار قابل توجه است و نشان می دهد که استفاده صحیح از تکنولوژی روز می تواند راحت و آسان باشد.

چراغ سنسوردار سقفی مناسب نصب روی سقف با دید 360 درجه

 

  • استفاده کردن از چراغ سنسوردار باعث می شود تا عمر سیستم برق ساختمان ها و همچنین لامپ ها افزایش پیدا کند و این خود سبب صرفه جویی اقتصادی خواهد بود.
  • چراغ های سنسوردار تایمری، دیگر نیازی به سیم و کلید برق نخواهند داشت از اینرو در هزینه خرید و نصب آن صرفه جویی می شود.
  • دسترسی آسان و راحت به این چراغ ها از دیگر مزایای چراغ سنسوردار به شمار می آید.
  • روشن نشدن چراغ ها به دلایل غیر ضروری باعث می شود تا چراغ ها عمر طولانی تری داشته باشند و از مصرف بی رویه برق جلوگیری می کند و این یکی دیگر از چندین مزایای چراغ سنسوردار می باشد.

 

انواع چراغ سنسوردار:

چراغ سنسوردار سقفی طلقی: این نوع چراغ برای نصب روی سقف طراحی شده است. برای روشنایی سقف پارکینگ، منازل مسکونی، راه پله ها و انباری می توانید از آن استفاده نمایید. جنس بدنه آن از پلاستیک و طلق است.

دارای یک پایه از جنس پلاستیک و یک حباب طلقی است که با دو سر پیچ با پایه E27  روی سقف نصب می شود. این چراغ سنسوردار دارای ۳۶۰ درجه دید در اطراف می باشد. همچنین دارای حسگر حرکتی و حرارتی است و می توان بین ۳ تا ۱۰ ثانیه زمان نور آن را تنظیم کرد. مناسب ترین ارتفاع برای نصب آن ۴ متر می باشد.

چراغ سنسوردار سقفی فلز شیشه: بدنه آن از جنس آهن ضد زنگ و پوشش رنگ الکترواستاتیک و یک حباب شیشه ای که در بازار با طرح های مختلفی به فروش می رسد. این چراغ از دو سرپیچ E27 تشکیل شده است. شدت نور آن قابل تنظیم بوده و حسگر حرکتی آن در محدوده ۲۰ الی ۱۲ متر است. چراغ سنسوردار سقفی فلز شیشه ای با کیفیت و با دوام است.

چراغ سنسوردار دیواری

مزایای چراغ سنسوردار چیست؟

 

چراغ سنسوردار دیواری: این چراغ ها ضدغبار هستند. و ضدچربی و با رنگ الکترواستاتیک پوشیده شده است. یک مدل دیواری زیبا با کفی فلزی که به دیوارها جلوه خاصی می بخشد. تنها یک حرکت کوچک، در محدوده تنظیم شده آن کافی است تا در بازده زمانی ۱۰ ثانیه تا شعاع دو متر را روشن نماید. از این چراغ دیواری سنسوردار در راه پله ها، پارکینگ و حیاط می توان بهره برد.

 

انواع چراغ های سنسوردار:

  • چراغ سنسوردار حرکتی ۱۴۰ درجه توکار: شکل ظاهری آن به صورت مربعی طراحی شده است. و دارای میدان دید ۱۴۰ درجه است. از این چراغ در راهروها استفاده می شود .
  • چراغ سنسوردار حرکتی ۱۸۰ درجه دیواری: قابلیت دید تا ۲۰ متر را فراهم می کند.
  • چراغ سنسوردار ۳۶۰ درجه سقفی: این چراغ با ظاهری دایره ای شکل و عملکرد ۳۶۰ درجه می باشد. بهترین نقطه برای نصب آن بعد از کمی فاصله از درب ورودی است.
  • چراغ سنسوردار ۳۶۰ درجه توکار سقفی: برای استفاده باید در کاسه توکار چراغ هالوژن قرار گیرد.
  • سنسور حرکتی ۳۶۰ درجه با لامپ سرخود: این مدل بیشتر مناسب استفاده در راهرو می باشد و دارای یک لامپ سرخود است.

 

چراغ های سنسوردار مناسب برای کاهش انرژی برق

دیدگاهتان را بنویسید