ریسه

به چه چیزی ریسه نوری میگویند؟

ریسه نوری به یک نوار گفته می شود. که تعدادی لامپ دارد. و همه این لامپ ها با استفاده از یک مدار الکتریکی به هم وصل میشوند. این مدل از تجهیزات روشنایی بیشتر به عنوان نور مخفی کاربرد دارد. و ریسه نوری یک سری ویژگی ها دارد که همان ها سبب می شود تا از آن به خوبی استفاده شود. از مزایای دیگر ان میتوان گفت که تنوع رنگی خیلی بالایی دارد. و اغلب رنگ های مختلف اعم از صورتی. آبی. بنفش. و زرد نمایش داده می شود.

ریسه ها در گذشته ابزاری برای برگزاری جشن و مراسم می شناختیم. در صورتی که در زمان حال کاربردی بزرگ تر دارد و در جاهای مختلف از آن استفاده می شود. ریسه ها به دلیل این که محفظه لاستیکی دارد و همین طور از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. از این زاویه در زمان حال، این نوع ریسه ها جایگزین ریسه لامپ شد. در گذشته از لامپ هایی با تکنولوژی رشتهای در طراحی و تولید این مدل تجهیزات استفاده میکردند. به خصوص در تجهیزات نورپردازی استفاده می شد. اما هر چه تکنولوژی پیشرفته تر شد ابزارها و وسایل جدید، جایگزین این مدل لامپ ها شدند طوری که در حال حاضر تکنولوژی اس ام دی و لامپ های هالوژنی بیشترین کاربرد را دارند.

 

نحوه کارکردن ریسه نوری

ریسه نوری به صورت کلی یک لاین نوری است که متراژهای مختلفی دارد. و دارای یک سری چیپ ال ای دی هم می باشد. که فاصله قرار گرفتن آن ها به مدل و نوع ریسه ربط دارد. این مدل نوار انعطاف پذیری زیادی دارد و اندازه های کوچک آن باعث می شود که خیلی راه دست باشد و در اغلب محیط ها به کار رود. از ریسه نواری به دلیل انعطاف پذیری آن در زیر کابینت، امتداد نرده ها، داخل آرک با حالت نور مختلفی به کار می رود. و از باتری و یا منبع شهری تغذیه می کند و نیروی مورد نیاز خودش را فراهم می کند. ریسه های نوری، مانند سایر تجهیزات و وسایل نورپردازی به روز شده. و نسل جدید آن با ال ای دی واضح می شود. این ریسه ها انرژی مصرف شده کمی می باشند و کمک زیادی به شما در مصرف می شود.

 

نگاهی به ریسه ال ای دی

همان طور که گفتیم، ریسه های ال ای دی سری جدید از ریسه است. که مصرف انرژی در آن بهینه می باشد. این ریسه از چند بخش تشکیل شده که عبارتند از:

 

نور یا سیم

نور و سیم جایی برای منابع نوری می باشند. این کار در بعضی از ریسه ها می تواند به صورت سیمی باشد و لامپ ال ای دی ریز روی آن قرار می گیرد. به این مدل ریسه ال ای دی سوزنی یا مفتولی می گویند.

 

چیپ ال ای دی

زمانی که ریسه به جریان برق وصل می شود. تراشه های ال ای دی روی نوار روشن که موجود است. از خودش نور بازتاب میدهد. و این مدل چیپ مدل های گوناگونی هم دارد.

 

کیت یا فلاشر

با استفاده از دستگاه کیت یا فلاشر می توان نورهایی که از ریسه ها بازتان می شوند را کنترل کرده و به صورت دلخواه و مورد نیاز تنظیم کند.

 

درایور ال ای دی

سوکت ریسه و درایور ال ای دی قطعاتی هستند که برق شهری که دارای 220 ولت است را به برق مناسب و استاندارد برای ریسه ها تبدیل می کند.

 

سوکت ریسه

باید اول یا انتهای ریسه را به برق وصل کرد تا جریان پیدا کند؛ برای انجام این کار از سوکت استفاده می کنند. از طرفی برای اتصال دادن دو متراژ متفاوت از یک ریسه از سوکت استفاده میشود. ریسه ها با توجه به کارکردشان به دو مدل تقسیم می شود که عبارتند از: ریسه تزئینی و ریسه ساختمانی که در ادامه توضیحاتی درمورد ان مطالعه میکنید.

مدل های مختلف ریسه

رئیسه تزئینی

همان طور که از نامش مشخص است ریسه تزئینی برای تزئین کردن استفاده می شود. و ریسه های ال ای دی دکوراتیو از جمله آن هستند که برای طراحی به صورت روکار مورد استفاده قرار می گیرند؛ عموما روی کلاف 100 متری هستند و قابلیت برش را دارند و هر اندازه که نیاز باشد می تواند آن را برید.

 

ریسه ساختمانی

دومین ریسه بر اساس کاربرد ساختمانی است که نوعی هم جنبه تزئینی دارد و عموما از داخل آرک سقف و نمای ساختمان به عنوان نور مخفی کارایی. در زیر راه پاله و کنار نرده ها هم می توان این مدل تجهیزات را به کار برد. این مدل تجهیزات عموما در نمای خارجی ساختمان قرار گرفته. درجه حفاظت بالایی داشته و ضد آب هستند.

 

مدل های مختلف ریسه با توجه به شکل ظاهری

علاوه بر کاربرد آن ریسه ها را به مدل های مختلف از نظر ظاهر هم طبقه بندی کرد که به شرح ذیل هستند:

 

ریسه ال ای دی شلنگی چیست و چه کارایی دارد؟

ریسه ال ای دی شلنگی مدلی از ریسه می باشد که سطح مقطع آن گرد و به صورت شلنگ است؛ جنس این مدل پلاستیک یا پی وی سی شفاف است که ریموت ندارد و روشن و خاموش کردن آن را باید با دست انجام داد. ریشه شلنگی قدمت زیادی دارد. و شباهت آن در بین لامپ ها بیشتر به لامپ رشته ای است. ریسه SMD شلنگی مدل پیشرفته آن در بازار است که ریموت دارد و می توان نور آن را خیلی راحت تنظیم کرد.

 

ریسه ال ای دی نواری

این مدل ریسه قطر بالایی ندارد و عرض های آن کم و باریک است. این مدل ریسه توپی است اما روی بدنه های آن جا وجود دارد که می توان آن را برید و از آن استفاده کرد. تکنولوژی استفاده شده در منابع نوری این ریسه میتواند از مدل اس ام دی هم باشد.

ریسه ال ای دی نواری

 

ریسه نئون فلکسی

درباره ریسه نئون فلکسی باید بگوییم که این مدل تجهیزات نوری که از خودشان بازتاب می دهد کاملا نقطعه ای نیست و یک دست می باشد. طول عمر ریسه نئون بالاست و پخش نور آن کاملا منظم است. در ساخت تابلوهای تبلیغاتی از این مدل ریسه به دلیل ویژگی های آن استفاده می شود.

 

حرف آخر

امیدواریم که شما از وبلاگ ریسه نوری چیست؟ راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید محصولات تولیدی گلستان نور تماس بگیرید.

شماره تماس :

09127926547

02166341031

02166341032

ساعات کاری : شنبه تا چهار شنبه 9 الی 19    پنج شنبه 9 الی 14 
ارتباط از طریق واتس اپ : 09127926547
اینستاگرام : _golestannoor
حجره اینترنتی : https://hojrejo.ir/card/golestan-nor/
تولید محصولات در فروشگاه اینترنتی گلستان نور
ریسه های نوری ، ریسه نوری ساختمانی ، ریسه نوری تزیینی ، ریسه های smd ، ریسه شلنگی گرد ، ریسه شلنگی led ، ریسه شلنگی نیون فلکسی ، ریسه شلنگی smd ، چراغ دیواری ، پراغ دیواری سنسور دار ، چراغ سقفی سنسور دار شیشه و فلز ، چراغ سقفی سنسور دار 2لامپ ، فتوسل و فازمتر ، فتوسل

دیدگاهتان را بنویسید