فازمتر چیست؟

توصیه میشود برای رسیدن به پاسخ پرسش فازمتر چیست؟ وبلاگ زیر رامطالعه نمایید. فازنما یا همان فازمتر ابزاری هستند که عموماً ظاهری شبیه به پیچ گوشتی دارند؛ اما همان‌طور که از اسمشان پیدا است، برای تشخیص وجود یا عدم وجود ولتاژ الکتریکی و همین‌طور تشخیص سیم فاز و نول مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فازمتر چراغ‌دار چیست؟

یکی از با سابقه‌ترین انواع فازمتر. وسیله‌ای که جایگاهش در هر جعبه ابزاری محفوظ بوده و هست، می‌توان به نوع چراغ‌دار آن اشاره کرد. مدل‌های چراغ‌دار همان مدل‌های معمولی هستند که از گذشته تا کنون استفاده می‌شده‌اند.

ساختار فازمترهای چراغ‌دار به این صورت است. در واقع این نوع فازمترها یک مدار باز هستند. فازمتر برای تکمیل و بسته شدن مدار، به یک رسانا نیاز دارند. و جریان را به زمین متصل کند.

وقتی که شما سر فازمتر را به پریز متصل می‌کنید و دستتان را در قسمت فلزی ته آن قرار می‌دهید. اگر سرآن به سیم فاز متصل شده باشد، اختلاف پتانسیلی ایجادمیشود. که منجر به روشن شدن چراغ می‌شود، اما اگر سیم مورد نظر نول باشد، اختلاف پتانسیلی ایجاد نمی‌شود. در نتیجه جریانی هم برقرار نشده و لامپ خاموش می‌ماند.

چراغ فازمتر چیست؟

در مدل‌های قدیمی (که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد) این چراغ یک لامپ معمولی کم نور است و تشخیص روشن یا خاموش بودن آن کار آسانی نیست.

فازمتر مولتی کالر چیست؟

در میان ابزار آلات پیشرفته‌تری که امروزه به بازار عرضه می‌شوند، فازمتر ها هم دچار تغییر و تحول شدند. چراغ فازمتر های پیشرفته امروزی از نوع لامپ نئون با شدت نور بالا است و در طول روز و سطوح روشنایی متفاوت هم به راحتی قابل تشخیص است. همچنین لامپ این نوع ابزار، قابل تعویض هم هست.

 

فازمتر الکترونیکی چیست؟

فازمترهای دیجیتال یا الکترونیکی تفاوت زیادی با دیگر مدل‌های این ابزار دارند، این وسیله الکترونیکی بوده و میزان ولتاژ و اندوکتانس را بر روی صفحه نمایش کوچکی که دارد نشان می‌دهد.

 

فازمتر القائی چیست؟

فازمترهای القائی یا حرفه ای یکی از انواع دیجیتال این وسیله اما از نوع حرفه‌ای هستند که علاوه بر تشخیص فاز و نول، قابلیت اندازه‌گیری و تست ولتاژ AC و DC را هم دارند. با استفاده از این ابزار می‌توانید میزان مقاومت الکتریکی و فرکانس سیم یا قطعه‌ای که قصد تستش را دارید هم مطلع شوید.

اجزای فازمتر چیست ؟

اکنون که با فازمتر و انواع آن آشنا شدید، بهتر است این مورد هم بدانید. که ابزار از چه قسمت هایی تشکیل شده. و چگونه می تواند جریان الکتریکی را تشخیص دهد.

  • این ابزار مجهز به لبه ای است. که همانند یک پیچ گوشتی عمل کرده و در باز و بسته کردن پیچ به کاربر کمک میکند.
  • عایق و محفظه ای درادامه لبه قرار گرفته است. درون این محفظه یک لامپ کوچک، گیره و فنر قرار دارد.
  • در انتهای فازمتر نیز یک پیچ قرار گرفته است.

برای بررسی و تشخیص سیم فاز از فول، ابتدا باید فازمتر را به پریز برق و یا یک سر سیم وصل کنید. سپس با وارد کردن فشار انگشت به قسمت پیچ انتهای فازمتر ممکن است لامپ روشن شود؛ در این صورت فاز است. بدیهی است که در صورت روشن نشدن لامپ، سیم نول است.

اجزای داخلی فازمتر

فازمتر با کیفیت چیست؟

اگر شما یک تکنسین یا مهندس برق حرفه‌ای باشید، فرقی چندانی نمی‌کند که از چه نوع فازمتری استفاده می‌کنید و بستگی دارد که منظور شما از خوب بودن یا نبودن آن چیست؟

اگر منظورتان از یک فازمتر خوب وسیله‌ای باشد که میزان جریان و ولتاژ را هم به شما نشان بدهد می‌توان از مدل‌های دیجیتال به عنوان یک ابزار خوب و مناسب یاد کرد؛ اگر می‌خواهید علاوه بر میزان جریان و ولتاژ از فرکانس و مقاومت سیم یا قطعه مورد نظر هم مطلع شوید، می‌توان به مدل القایی این وسیله اشاره کرد؛ اما اگر منظور، تشخیص راحت‌تر و بهتر روشن شدن یا نشدن چراغ فازمتر است مدل معمولی و رایج، ابزاری خوب و باکیفیت خواهد بود.

در برخی از موارد هم فازمتر با کیفیت، وسیله‌ای خواهد بود. که دارای بدنه قوی، محکم و نشکن است. ابزاری که بتواند در شرایط کاری صنعتی هم دوام آورد.  متفاوت خواهد بود و تعیین و تشخیص آن بر عهده خودتان خواهد بود.

حرف آخر

امیدواریم که شما از وبلاگ فازمتر چیست؟ راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید محصولات تولیدی گلستان نور تماس بگیرید.

شماره تماس :

09127926547

02166341031

02166341032

ساعات کاری : شنبه تا چهار شنبه 9 الی 19    پنج شنبه 9 الی 14 
ارتباط از طریق واتس اپ : 09127926547
اینستاگرام : _golestannoor
حجره اینترنتی : https://hojrejo.ir/card/golestan-nor/
تولید محصولات در فروشگاه اینترنتی گلستان نور
ریسه های نوری ، ریسه نوری ساختمانی ، ریسه نوری تزیینی ، ریسه های smd ، ریسه شلنگی گرد ، ریسه شلنگی led ، ریسه شلنگی نیون فلکسی ، ریسه شلنگی smd ، چراغ دیواری ، پراغ دیواری سنسور دار ، چراغ سقفی سنسور دار شیشه و فلز ، چراغ سقفی سنسور دار 2لامپ ، فتوسل و فازمتر ، فتوسل

دیدگاهتان را بنویسید