چراغ سقفی سنسور دار

مقدمه نحوه نصب چراغ سقفی سنسوردار

آیا تا به ‎حال چیزی درباره نحوه نصب چراغ سقفی سنسوردار و ویژگی‌های آن شنیده‌اید؟ اصلا با نحوه نصب و استفاده به صورت کامل از آن آشنا هستید؟ چراغ‌های سنسوردار نسل جدیدی از چراغ‌ها و تجهیزات روشنایی هستند که امروزه کاربرد زیادی دارند. این نوع چراغ در مدت زمان کوتاهی بعد از تولید و عرضه بسیار موردتوجه قرار گرفت و عده زیادی را به سمت خود جذب کرد.

جذاب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی چراغ سقفی سنسوردار، صرفه‌جویی در مصرف برق است که استفاده از آن را بسیار پرطرفدار می‌کند.

در این مقاله قصد داریم درباره نحوه نصب چراغ سقفی سنسوردار و ویژگی‌های مهم آن صحبت کنیم. اگر دوست دارید این نسل از تجهیزات روشنایی را بشناسید و با شیوه نصب آن آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

 

چراغ سنسوردار چیست؟

بهتر است پیش از آنکه درباره نحوه نصب چراغ سقفی سنسوردار صحبت کنیم، بدانیم که چراغ سنسوردار چیست و چگونه عمل می‌کند.

خب، چراغ سنسوردار نسل جدیدی از تاریخچه چراغ‌ها و تجهیزات روشنایی است که امروزه جایگاه ویژه‌ای در میان افراد مختلف دارد. چراغ سنسوردار به شکلی طراحی شده است که فقط در مواقع ضروری روشن می‌شود. ‌به‌این‌صورت که با رد شدن و عبور افراد از مقابل چراغ سنسوردار، سنسورها فعال می‌شوند و پس از خارج شدن از محدوده سنسور، چراغ خاموش می‌شود.

چراغ سنسوردار کمک بسیار زیادی به صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش هزینه‌های مرتبط با برق می‌کند. به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین چراغ‌ها به‌ویژه برای استفاده در فضاهای عمومی، پارکینگ، پله‌ها و … است.

 

 

چراغ سقفی سنسوردار چگونه نصب می‌شود؟

 

نحوه نصب چراغ سنسوردار کار چندان سختی نیست و با انجام چند مرحله انجام می‌شود:

1. کنترل جریان برق

اولین قدم برای نصب چراغ سقفی سنسوردار کنترل جریان برق است. بنابراین برای نصب این چراغ و یا هر نوع چراغ دیگری، کنتور و جریان برق را کنترل و بررسی کنید. برای این کار ابتدا جریان برق را قطع کنید تا خطری شما را تهدید نکند. توجه داشته باشید اگر در محل نصب چراغ، چراغ دیگری وجود دارد، آن را با کمک فازمتر باز کنید.

 

چراغ سقفی سنسوردار چگونه نصب می‌شود؟

2. بررسی سقف

نحوه نصب چراغ سقفی سنسور دار نیاز به بررسی نوع سقف دارد. اگر سقف محل نصب چراغ، از جنس آکوستیو یا رابیتس است، نمی‌توانید از رول‌پلاک استفاده کنید. از آنجایی که پشت سقف‌های رابیتس خالی است و سقف‌های آکوستیو هم حالت نرمی دارد، بهتر است از پیچ MDF سه یا چهار سانتی استفاده کنید.

3. انتخاب نوع لامپ

مرحله بعدی انتخاب نوع لامپ است. بعضی از چراغ‌های سقفی، حالت لامپ سرخود دارند و برخی از آن‌ها از نوع چراغ‌های ال‌ای‌دی و یا SMD هستند. بعضی دیگر از این لامپ‌ها هم به صورت دو سرپیچ هستند و لامپ روی آن قرار می‌گیرد. بهترین لامپ برای استفاده به عنوان چراغ سقفی سنسوردار لامپ ال‌ای‌دی است. چراکه هم مصرف بسیار کمی دارد و هم گرمای کمی را تولید می‌کند.

 

چراغ سنسوردار چیست؟

4. نصب لامپ

چراغ‌هایی با سنسور توکار، میان دو سرپیچ قرار دارند. بنابراین دو سیم از یک طرف سنسور به یک سرپیچ متصل می‌شود و سیم دیگر هم از طرف دیگر سنسور به سرپیچ دوم وصل می‌شود.

دو سیم دیگر هم از چراغ به ترمینال و سپس به برق شهری وصل می‌شود.

5. تنظیم مدت زمان روشنایی

روی بدنه سنسور داخل چراغ، یک ولوم وجود دارد که با تنظیم آن می‌توان مدت زمان روشن‌ماندن چراغ را تعیین کرد. برخی افراد این سنسور را فقط برای تایم شب تنظیم می‌کنند تا میزان کمتری برق مصرف شود.

6. نصب چراغ

 

پس از طی این مراحل نوبت به نصب چراغ می‌رسد. بنابراین باید چراغ‌ها را در محل معین نصب کنید. برای این کار دو سیم خارج‌شده از چراغ را به سیم‌های متناظر خارج‌شده از سقف یا دیوار وصل کنید.

 

7. بررسی عملکرد چراغ

برای آنکه مطمئن شوید چراغ را به درستی نصب کرده‌اید، دست خود را روی سنسور قرار دهید تا چراغ، حرکتی را احساس نکند و سنسور خاموش شود. سپس دست خود را از مقابل چراغ سقفی و سنسور بردارید و چند بار تکان دهید. اگر چراغ روشن شد، نصب چراغ سقفی سنسوردار را به‌درستی انجام داده‌اید.

 

نحوه نصب چراغ سقفی سنسوردار

 

حرف آخر

امیدواریم که شما از وبلاگ فازمتر چیست؟ راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید محصولات تولیدی گلستان نور تماس بگیرید.

شماره تماس :

09127926547

02166341031

02166341032

ساعات کاری : شنبه تا چهار شنبه 9 الی 19    پنج شنبه 9 الی 14 
ارتباط از طریق واتس اپ : 09127926547
اینستاگرام : _golestannoor
حجره اینترنتی : https://hojrejo.ir/card/golestan-nor/
تولید محصولات در فروشگاه اینترنتی گلستان نور
ریسه های نوری ، ریسه نوری ساختمانی ، ریسه نوری تزیینی ، ریسه های smd ، ریسه شلنگی گرد ، ریسه شلنگی led ، ریسه شلنگی نیون فلکسی ، ریسه شلنگی smd ، چراغ دیواری ، پراغ دیواری سنسور دار ، چراغ سقفی سنسور دار شیشه و فلز ، چراغ سقفی سنسور دار 2لامپ ، فتوسل و فازمتر ، فتوسل

دیدگاهتان را بنویسید